15 november 2010

En riktigt berg-och-dalbanedag

Ja, idag har det varit en riktigt berg-och dalbanetur med både upp och ner gångar och en och annan loop.

Kl 06:06
Mobilen väsnas. Det tar några sekunder innan jag fattar vad klockan är, att jag egentligen borde gått upp för 40 minuter sen och att det faktiskt inte är alarmet som ringer utan en person. Jag svarar. Det är Petronella från Sveriges Radio Kristianstad. Jag mailade för någon månad som en lista som jag tyckte var bra. Idag var det tydligen dags att läsa upp den.

Kl 06.21
Jag går på bussen och har på 15 minuter hunnit klä på mig, dra en borste genom håret och handlat både kaffe och en bulle (frukost).

Kl 06:37
Jag listar "Så här överlever du att pendla med tåg" i direktsändning från bussen. Tips för dig som ska göra något liknanade, åk inte buss. Det väsnas rätt så mycket :)
(Hade tänkt lägga upp klippet men måste konvertera det först...återkommer en annan dag)

Kl 07:10
Jag stämplar in på jobbet och 20 minuter senare tar jag en huvdvärkstablett och sen börjar det. Vid frukosten på jobbet så får jag flertalet gånger försvara mig allt ifrån när det gäller att vi inte har bil, till att jag faktiskt tycker det är kul att "lista" i radio. Jag blir lack. Och arg, ledsen och skitförbannad. Sen är hela dagen förstörd. Jag går igenom arbetsdagen i slowmotion. Vill bara hem.

Kl 14:30
Det är eftermiddagsfika på jobbet och jag orkar inte gå ut i matsalen. Jag dricker lite kaffe på rummet istället. Passar på att kolla min mail och till min STORA förtjusning så har den polska damen svarat. Hon har hittat födelseattest för Ps mormors mormor och morfar. Vi behöver bara ett av dem med det är ju lika bra att få båda. Jag svarar henne. Förhoppningsvis så hittar hon även det sista pappret också. Vi hoppas!

Kl 20:00
Fotbollsgalan börjar. Jag ska skriva färdigt och sen ska vi provsmaka årets glögg från Blossa. Saffran är det som gäller i år. Hoppas på en delvis bättre dag imorgon. Over and out.

4 kommentarer:

  1. En del dagar är sådana, men efter en negativ dag kommer en ny! =)

    ses på julbordet! =)

    SvaraRadera
  2. Visst är det så och gårdagen var rätt så rolig :)

    SvaraRadera
  3. Trist när dagen börjar så där - tur att den lättade upp framåt eftermiddagen! Hur var glöggen förresten?

    SvaraRadera
  4. Glöggen var så där... Smaken av saffran märktes först i eftersmaken och när glöggen var ljummen (och hur gott är det egentligen?). Ska man prova så var många för det är inte så att man vill ha den hemma något längre tag.

    SvaraRadera