12 november 2010

Klänningen bokad!

Idag var det dags för att återigen bege sig till Vinslöv och Ateljé MB för att prova bröllopsklänningar och denna gång hade jag med mig Nina, min blivande svägerska :)

Jag hade redan tidigare på dagen ringt och kollat så att min favoritklänning fanns inne och även om jag var säker på att det var den jag skulle ha så hade jag lovat Nina att gå in med öppet sinne och prova de klänningar hon tyckte. Av de 10 klänningar som vi plockade fram så var det två som var av extra intresse, dels min favorit sen innan men också en så otippad klänning som en med spetsärmar. Ja, jag vet, det låter kanske inte som en höjdare men den var väldigt fin och satt bra.

Till sist så provade jag min favorit och den satt lika bra som sist :) Nina tyckte den var fin och expediten tyckte att den satt bäst. Vi provade lite olika slöjkombinationer och tog även fram en bukett med blommor. Det kändes SÅ RÄTT!
Nina fick nästan tårar i ögonen ett par gånger och jag fick verkligen säga till henne att sluta med det, i annat fall hade jag också börjat och börjar jag är det svårt att sluta.

Så klänningen är bokad och på måndag ska jag ringa Polen igen och hoppas då att få de uppgifter jag behöver för att vi ska kunna byta efternamn. Det är 266 dagar kvar och bitarna faller på palts allt eftersom.
6 augusti here we come!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar