10 september 2012

Lyckat bröllop!

Ja så var de äntligen gifta!

Vännen Diana och hennes numera make Mika fick så varandra utanför Ellinge slott i lördags, en solig och (väldigt) blåsig lördag. Inga många ögon var torra efter den fina vigseln med bl.a. solosång av systern och det var så där vackert som bara bröllop kan vara.
Själv grät jag inget men jag log så jag nästan fick kramp och när de efter vigseln gick upp mot borggården så svävade jag nästan fram av sån lyckokänsla i hela kroppen.
Nu ljög jag ju faktiskt. Jag fällde någon tår när den ena hälften i brudparet knappt fick fram orden i löften. Det blev ju på sätt och vis en påminnelse om vårt eget bröllop så jag vet ju precis den känslan när man måste pressa fram orden för det är så mycket känslor på en gång.
Men ganska snabbt infann sig den där totala lyckokänslan och när jag och maken gick upp längs grusgången hand-i-hand så strålade vi ikapp med solen.
Det var bara så där perfekt allt :)


Efter lite gemensam fotografering så blev det mingel och efter brudskålen så började mitt ansvar som toastmadame på allvar. Det hade inte varit så många tal anmälda på för hand så jag hoppades att det skulle rassla till lite och visst gjorde blev det så (efter lite vin, lagom till efter desserten).

Jag (tror) jag var bland de första som fick reda på deras bröllopsplaner så det har varit en rolig resa att få följa med och titta på klänning till henne, väst till honom, diskutera alla små och stora detaljer och få avsluta det med att få äta en gemensam frukost dagen efter när vi alla var så där glada (och slitna).

Det finns så mycket att säga om bröllopet men ord räcker inte till så jag lämnar det. Det var lyckat helt enkelt! Inga pinsamma tal, inga andra pinsamheter (även om min make showade så är han ju så nykter också), de ammande barnen som var med var så tysta och tillfreds och parets gemensamma dotter underhöll sig med en Hello Kitty målarbok under de "tråkiga" talen.

Jag tror inte någon hade hoppats på ett bättre bröllop.

All lycka till brudparet och tack för att vi fick dela denna fantastiska dag med er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar