2 november 2012

De "små" sakerna i livet

Ja det är högt och lågt på bloggen... Ibland rasar jag mot orättvisor och så kommer det ibland dagar som denna. När man istället förundras över de små sakerna i livet.

Eller ja, små och små... Jag går in i sista tredjedelen av graviditeten idag och kan nu "se fram emot" att det bara blir "värre". Större, tyngre och tröttare. Men det är så det är och med tanke på att jag mår bra i övrigt så ska jag nog överleva det också.

Statusuppdatering från magen:

Vecka 25

Ett 25 veckor gammalt foster som är 33 centimeter långt.Fostret är ungefär 33 centimeter och väger runt 700 gram. Det kan knyta sina händer och även få tag på sina fötter. Näsborrarna börjar öppna sig.
Fostret kan nu känna smärta och reagerar på beröring, till exempel från en tvilling. Det har en egen rytm i magen då det sover eller är vaket. Fostret liknar alltmer ett nyfött barn i kroppens proportioner, och har samlat på sig mer fett.

Källa 1177.se


Det jag är mest förundrad över just nu är känslan när den lilla krabaten fnattar rundor. Ibland är det lite mysigt, ibland är det tämligen obehagligt och ibland skrattar jag högt åt det. Sen senaste gjorde jag igår när vi gått och lagt oss. Det var full fart på den lilla krabaten och plötsligt så gjorde h*n vad som kändes som en trippelsaltomortal (eller vad det nu kan tänkas heta) och det kittlade till precis som när de släpper på bromsen till "Fritt fall". Jag skrattade verkligen högt och Pontus tittade lite misstänksamt mot mig :)

Jag förundras också över den eftermiddagströtthet som infinner sig i stort sett varje arbetsdag mellan kl 13 och 14. Den lamslår mig helt och jag kan nästan somna ståendes känns det som.

Idag är det fredag och jag ska hem och sy (ja, du läste rätt, jag ska SY). Iofs bara ett litet draperi till barngarderoben men med tanke på att jag syr ca 1 gång vart femte år så hör det onekligen till ovanligheterna.

Imorgon kommer familjen Jurvanen på besök så det blir full fart. Vi har inte träffats sen deras bröllop så det finns en del att prata om :)

Jag skulle också kunna skriva något om Allsvenskan som avslutas på söndag men jag gör det nog nästa vecka istället...

Trevlig Allhelgonahelg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar