27 maj 2011

Orden börjar ta slut

Varje gång jag sätter mig här och tänker skriva något klokt så slutar det nästan alltid med att jag bara stirrar på skärmen. Jag får inte fram ett enda vettigt ord och allt känns som meningslöst dravel.

Först tänkte jag skriva om "ickederbyt" mellan MFF och HIF, men det känns som om alla redan gjort det. Vad kan jag tillföra den diskussionen som inte redan sagts, skrivits eller tyckts. Jag var på plats och är givetvis besviken över hur det slutade. Jag bara hoppas att vi aldrig mer behöver se det. Varken på Stadion eller någon annanstans. Det har inget med fotboll att göra.

När jag skrotat den idén tänkte jag skriva om bröllopet (trots att det är ett något uttjatat ämne). Om hur dumma diskussioner man plötsligt för, som om servetter var det viktigaste i livet. Det är det givetvis inte och ibland måste man påminna sig själv om kärnan i det. Att jag och Pontus ska gifta oss och ger löfte till varandra (och Gud) om att älska varandra oavsett vad livet ger oss.

Sen tänkte jag att jag kunde skriva om utmaningarna man ställs inför på jobbet. Hur gör man egentligen för att folk ska förstå vikten av att följa den grafiska profil som faktiskt finns? Eller hur man snyggast dekorerar ett produktställ i papp? Vad är egentligen skillnaden mellan de olika styrsignalerna på elbatterierna?

Men till sist så känns allt så tråkigt och irrelevant. Vem bryr sig egentligen? Bryr jag mig ens själv? Vet inte riktigt. Så det slutar med att jag raderar inlägget jag påbörjat och tänker att jag kanske har något roligare att berätta en annan dag. Kanske...

2 kommentarer:

  1. Suck skrev en lång komentar till dig här och så försvann det.

    Iaf så tycker jag att du fick till ett mycket bra inlägg fast att orden börjar ta slut.
    Ibland måste även små problem vara ens stora problen, även om det råkar handla om servetter. Det är roligt och inte alls uttjatat att höra om era planer för er stora dag.

    Ang fotbollen: Det finns inte så mycket att säga mer än att det är tragiskt och att man hoppas att det inte händer igen. Våld och sport hör inte ihop. Däremot kan jag "förstår" att vissa söker sig till såna kretsar, efter att ha sett filmen The hooligans. Som är en film gjord av en fd huligan. Vi få hoppas att det aldrig händer igen

    Kram Hanna

    SvaraRadera
  2. Tack för kommentaren!
    Kul också att det finns de som inte tröttnat på bröllopet när t.o.m jag själv är trött på det :)

    SvaraRadera