17 februari 2011

Understimulerad tjej i sina bästa år söker hobby

Mellan åren 1996 och 2010 (alltså när jag var 14-28år) var jag på ett eller annat sätt aktiv inom Svenska Kyrkans Unga. Till en början var det på det lokala planet och den lokala styrelsen och de följande 14 åren har jag provat styrelsearbete på distriktsnivå, merparten av de utskott som funnits på distriktsnivå, vikarierat på distriktets kansli, varit arbetsledare, ekonomiguru, vice ordförande, anställd på förbundskansliet och planerat ett Riksmöte och till sist planerat en Nattkamp på distriktsnivå.

Jag har fortfarande en tå kvar i organisatinen men i praktiken så har jag avslutat kapitlet Svenska Kyrkans Unga (eller har SKU avslutat mig kanske?). Det har varit väldigt skönt att få tid till annat men nu när de stora frågorna kring bröllopet är avklarade så börjar jag plötsligt känna mig understimulerad. Inte så att jag hade orkat åka iväg på kvällsmöte för det orkar jag inte men någon hobby behöver jag.

För att hitta lite utmaningar så försöker jag bistå Pontus i hans pluggande och jag har jag har lyckats övertala Cathis design att gå online på Facebook. Men sen då???

Vad gör man när man är snart 29 år och kommer på att man behöver en hobby? Kan man skriva en kontaktannons? Var publicerar man den i så fall?

Tål att funderas på...

2 kommentarer:

  1. Jag vill också ha en hobby! Synd att vi bor så långt borta :-)

    SvaraRadera
  2. Hmm, ja det är ju liiite långt :)
    Vi kanske ska hitta på en nätbaserad hobby, då är avstånd inga problem.

    SvaraRadera