8 september 2010

Lite "fishi" ?

När jag slutade jobbet idag så kände jag för att gå till tåget eftersom jag faktiskt hade tid till det. Solen sken dessutom, vad mer kan man begära?

När jag går till tåget så går jag först "igenom" industriområdet jobbet ligger på men sen kommer jag till villaområde. Idag strosade jag lugnt och njöt av solen när jag helt plötsligt i ögonvrån får se en för mig väldigt märklig och ovanlig syn. Ett av husen har på framsidan gjort två planteringar i form av fiskar! Min spontana reaktion blir så klart att ta fram mobilen och föreviga fiskarna :)

Resten av promenaden till tåget så undrar jag varför man i hela världen gör planteringar i form av fiskar? Tacksam form? Fiskeintresserade? Som kristen ler man ju dessutom lite extra när man tänker på de första kristna som ritade halva fiskar i sanden... Snacka om statement om man gjort så här då :)

1 kommentar:

  1. Lättare att fixa en fisk än en björn ... eller katt ... eller hund ...

    SvaraRadera